دستگاه قضایی هرمزگان با اقدامی به‌موقع بیش از ۱۱ هزار متر مربع از زمین‌های ملی جزیره هرمز را که به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با ۹۰ طیف رنگی معروف است، رفع تصرف کرد.

هرمز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری هرمزگان عصر یکشنبه ۵ مرداد در خصوص جزئیات این زمین‌خواری گفت: فردی به بهانه احداث مزرعه پرورش ماهی و میگو ۱۱ هزار و ۴۳۳ متر مربع از زمین‌های ملی را در جزیره هرمز تصرف و تخریب کرده بود.

علی صالحی تصریح کرد: ارزش زمین تصرف‌شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود که با هوشیاری و اقدام به‌موقع دستگاه قضایی بازپس گرفته شد.

وی با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی هرمزگان با زمین‌خواران افزود: در مورد ساخت‌وسازها و تصرفات غیرمجاز در جزیره هرمز تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دادگستری استان هرمزگان و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: کارگروه‌هایی تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور مقابله منسجم و هدفمند با تصرف‌ها، تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: در برخورد قاطعانه با زمین‌خواران و مقابله با متصرفان و فسادهای مرتبط با این حوزه هیچ خط قرمز و محدودیتی قائل نخواهیم شد.

استان هرمزگان با ۲۴۰۰ کیلومتر ساحل ۱۴ جزیره دارد و جزیره هرمز از جمله جزایر زیرمجموعه شهرستان قشم است.

هرمز جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس است که در فاصله ۸ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته و به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است.

جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد.

کد خبر 534564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha